Älmhult

Datum & Plats: 12:e September, 2020. Älmhults Handelsplats, Älmhult.

Genom ett unikt samarbete med Ingka Centres har vi nu möjlighet att arrangera ett fullskaligt Toughestevent i Älmhult! Tillsammans med Älmhults Handelsplats kommer vi att skapa ett event som inte liknar något annat i regionen.

Anmälan

Dubbel distans (tillägg)

Kan du inte få nog? Se till att välja ”Dubbel Distans” vid anmälan. Detta låter dig springa ett extra varv till ett reducerat pris.

Distans *

16 KM

Väst inkluderad **

JA

OCR WC-kvalificering ***

JA

* Två varv. Alla dubbeldistanslöpare kommer starta i en tidig startgrupp. Det kommer att finnas en kö vid startområdet för det andra varvet. Det andra varvet måste påbörjas innan den sista ordinarie startgruppen för dagen.

** Du kommer att få en dedikerad väst (one-size) vid registreringstältet på eventområdet. Västen måste bäras under loppet. Efter loppet får du lov att behålla västen.

*** För att kvala till OCR WC måste ditt andra varv påbörjas inom 5 min från avslutandet av ditt första varv (tidtagningen kommer att pausas mellan varven). Dina resultat för båda varv kommer att summeras och användas för OCR WC-kvalificering.

Deltagare som redan har köpt en biljett och vill lägga till dubbel distans kan kontakta info@toughest.se för mer information.

Info

Startnummer:

Ditt preliminära startnummer står i ditt bekräftelsemail. Detta gäller så länge du inte blivit tilldelad något annat av tävlingsledningen.

Startgrupper:

Din startgrupp meddelas via E-post tisdag/onsdag före eventet.

Startkuvert:

Hämtas ut på plats mellan 30-60 minuter innan din starttid.

Notera att du behöver kunna ditt startnummer samt ta med ID-kort för uthämtning av startkuvert.

Starttid:

Huvudlopp: Starterna pågår preliminärt mellan 09:00 – 16:00.
Familylopp: Starterna pågår preliminärt mellan 11:00 – 13:30.

Omklädningsrum:

Inhägnat område för ombyte finns på området (ett för herrar och ett för damer).  Vi rekommenderar att du snabbt byter om till torra och varma kläder snarast efter målgång för att undvika nedkylning.

Toaletter:

Finns tillgängligt vid eventområdet.

Garderob:

Finns tillgängligt vid eventområdet för deltagare. Garderobslappen hämtas ut tillsammans med nummerlappen (ligger i ditt startkuvert). Notera dock att även om vår garderob är bemannad kan vi inte ansvara för värdesaker.

Dryck & Mat:

Vatten och övrig dryck kommer att finnas vid målgång samt en gång ute på banan. Det kommer även finnas dryck och mat för försäljning till både publik och deltagare via ett utbud av food trucks som är placerade på event området.

Transport och Parkering:

Mer info kommer snart.

Funktionär:

Jobba som funktionär och få en fribiljett till ett utav våra event. Anmälan sker via: http://www.toughest.se/funktionarer/

Svar på andra vanliga frågor hittar du här:

FAQ

Denna webbplats behöver cookies för att ge dig bästa möjliga användarupplevelse. Läs mer

Acceptera kakor

Använd endast nödvändiga cookies.
Inga cookies, tack. Ta mig här ifrån.